Friday, November 11, 2011

11.11.11

11.11.11 adalah satu hari yang ditunggu-tunggu kemunculannya terutama bagi couple yang mau bernikah seperti majlis nikah yang aku cover hari ni. Ni satu nombor yang senang untuk diingati dan tidak ada alasan bagi para suami untuk terlupa hari di mana rantai telah diikat pada kaki mereka.

Aku pada paginya membantu Yusz Alam Sengketa untuk cover majlis pernikahan antara Feroz dan Rina. Rina ni masa aku sampai masjid, aku tengok betul-betul cun macam heroin cerita Hindustan, anak mami la....

Waktu bernikah dirancang pun pada pukul 11 pagi dan kami sempat merakam gambar jam di Masjid Al-Mujahiddeen Damansara Utama pada pukul 11.11am. Ada jugak posing-posing yang terlepas jadi jam 11.12am.

 Feroz dan Rina menunjuk waktu 11.11am

Malamnya pulak aku cover untuk Badang majlis nikah Amzar dan Sue di Kampong Bukir Raya, Hulu Langat. Masa aku drive kesana, aku terpikir kalau Feroz dan Rina nikah pada kam 11am,
entah-entah dia orang ni nak nikah jam 11pm pulak. Masak aku nak tunggu sebab aku plan nak sampai rumah Sue dalam jam 6pm.

Nasib baik bila aku ricky-ricky masa da sampai rumah, dia orang cakap nikah lepas Isyak dalam pukul 9.30pm, selamat aku. 

Masalah aku ni malam sebelum ada job selalunya aku resah dan susah nak tidur. Semua job aku macam ni, resah tak tentu arah sebab aku nakkan memberi hasil yang terbaik untuk pelanggan aku. Harap-harap semua pelanggan aku akan puashati dengan hasil yang aku berikan.

Nikah awal pun aku sampai rumah pukul 1.30 pagi, transfer gambar dan edit dua gambar dan post ke FB dan Flickr aku, jam 3 lebih pagi jugak aku tiidur, pengsan kat ruang tamu.

Amzar dan Sue posing sebelum menuju tempat beradu

Ni dia pasangan comel dan sporting, adik beradik dan saudara mara dia pun best layan kerenah aku dan aku pun layan perangai sempoi dia orang.

Nanti senang-senang aku akan postkan gambar dan cerita majlis dia orang dengan lebih detail.

Tunggu.......

No comments:

Post a Comment

Popular Posts