Sunday, May 22, 2011

Muslimah Photoshoot

Semalam hari Sabtu aku plan nak pergi ke Galeri Shah Alam sebab ada pameran KukuBesi vs Akar. Nak pergi sorang-sorang rasa bosan plak, jadi aku sms Yus tanya dia kalau dia ada plan nak pergi.
Tunggu punya tunggu, akhirnya dia sms balik yang dia tak mau pergi. Bertambah bosan.... Last-last aku pergi ke Precint Diplomatik melepak dengan kawan aku Ravi.
Masa nak keluar rumah aku terpikir nak bawak kamera dan shoot sunset kat Masjid Putrajaya yang kat tasek tu, lagi pun da lama aku tak shoot kat masjid tu. Pikir punya pikir, tak jadi bawak la sebab aku nak pergi sana naik moto je. Terasa leceh plak nanti.
Tengah aku syok melepak kat Putrajaya, aku terpandang kaler langit punya la cantik, ada orange bercampur dengan merah, terus aku rasa menyesal tak bawak kamera. Padan muka aku sendiri
Geram punya pasal, aku shoot jugak pakai kamera hp cap ayam aku dekat dengan parking Precint Diplomatik. Kalau dapat shoot gambar masjid dengan langit macam ni, memang terbaek....
Tengah melepak malam, Yus call aku nak pinjam reflector sebab dia ada pertandingan photoshoot muslimah kat Tasek Permaisuri besoknya(ari ni) tapi aku punya reflector Zulfika Studio sudah pinjam la, 
Bila aku dengar je ada photoshoot, aku pun cakap dengan Yus yang aku nak menyibuk sebab aku xde plan ahad ni. At least bole jugak aku tengok skill Yus shoot.
Hari ni pagi-pagi aku da bangun sebab da janji dengan Yus nak breakfast kat area Veladrome(selalunya matahari da tegak baru aku bangun). Malang sikit pagi ni, masuk je area Bandar Tun Razak aku kena hujan, lembab baju aku dibuatnya.
Tak kisah la Dol, janji aku selamat sampai....
Pertandingan photoshoot ni untuk pasangan model lelaki dan perempuan dan penganjur nak 5 keping gambar di e-mail.
2 keping gambar untuk portrait shot untuk model lelaki dan perempuan, 1 untuk pasangan, 1 close-up perempuan dan last sekali gambar pasangan untuk dimanipulatekan oleh photographer.
Group Yus ni power2 semuanya. MUA dia Kak Su, model perempuan Aslinda dan model lelaki Apis(sorry la bro sebab aku tak tau nama sebenar) dan aku plak sebagai tukang menyibuk.
Ramai peserta yang masuk dan aku tengok kebanyakkanya muda-muda belaka. Model-model perempuan comel-comel tapi sayang banyak yang x berapa tinggi. Nasib la....
Bila tengok model perempuan Yus, dia la yang paling sweet dalam semua model kat situ dan bertambah sweet lagi bila Kak Su da make-upkan, aku teringin nak shoot sekali tapi malangnya aku jadi tukang pegang flash je. Hahahahaha pegang flash pun pegang flash la
Dalam xde peluang shoot tu, aku sempat jugak shoot beberapa keping. Mana bole aku nak lepas peluang  shoot awek cun....
 cun tak? Ni baru je make-up sikit
 Ni masa nak tambah mascara dan testing topi cowgirl
 Kak Su menolong memakaikan tudung cangih
Gambar ni aku shoot ditempat teduh tanpa flash. Hari ni aku bawak kamera dengan lens 50mm aku je

1 comment:

  1. Salam...
    Saya berminat untuk menjadi model muslimah/butik/photoshoot tapi saya nak tanya mcm mana caranya nak apply??

    Kalau tak keberatan,boleh tak e-mail saya dan later saya akan send my photo via e-mail.thanks...:)

    hamhar_itis82@yahoo.com

    Nama : Siti Rahmah(siti)

    Berat/Tinggi : 49kg/157.5cm

    Saya pernah jadi model pengantin cina sebelum ni.tapi dah lama dah.anyway hope to hear your good news soon.thanks.

    ReplyDelete

Popular Posts