Sunday, May 22, 2011

Texture

Aku selalu tengok ramai photographers yang main textures dan tones pada photos mereka tapi aku yang kurang rajin ni tak reti-reti pulak nak buat.
Awal minggu ni aku terjumpa satu video clip yang ajar main textures dan tones ni, dan aku dapati senang rupa-rupanya.
Ni aku tengah download "718 Textures for Graphic Designer" dan harap-harap aku tak tersalah download. Kadang-kadang aku terdownload file "rar" yang computer aku tak bole bukak, buat rugi quota internet aku je.
Kalau la apa yang aku download ni file textures yang betul, next week bole la aku upload gambar muslimah ni dengan mainan texture dari aku.
Malas la nak main preset @ action sebab sampai bila pun nanti tak reti nak buat. Aku kena jugak ramai photographers yang main benda ni dan sorry to say, gambar ko orang ada yang nampak merapu tapi aku segan nak komen sebab ramai yang da tahap dewata raya, mana bole aku komen. Kalau aku komen nanti, gambar aku pun banyak yang masih merapu lagi.
Bagi aku, yang penting aku masih lagi belajar untuk meningkatkan lagi mutu gambar aku walaupun terpaksa belajar sendiri.
Kenapa aku kata belajar sendiri? Sebab ramai photographer otai yang tak sudi mengajar aku sebab mungkin takut aku lagi bagus dari dia orang atau pun sebab dia orang susah nak dapat, mana bole dia nak ajar orang lain, mau simpan itu ilmu sampai mati, atau pun selama ni dia orang pakai preset@action hahahahahahaha
Lantak la ko Dol.... janji setiap hari aku berusaha untuk memajukan diri aku.
Kalau ada sesiapa yang teringin bertanya @ belajar dari aku, contact je aku. Kalau aku tahu, sure aku ajar punye. Aku percaya 'the more I give, the more I will get". Bila kita mengajar orang, ilmu yang kita ajar lebih melekat dan bertambah berkat. Ilmu ni bukannya kita yang punya .
Apa-apa pun bila aku da reti nanti, aku postkan gambar textures aku.
Tunggu.............

No comments:

Post a Comment

Popular Posts