Sunday, October 23, 2011

Sugar Wreck 1st Dive

Pertama kali aku mencuba underwater photography menggunakan kemera Canon G9 dengan single strobe(flash) yang aku pinjam dari Bruno.

Bruno sepatutnya ikut aku ke Perhentian tapi disebabkan masalah 'teknikal', dia dengan sedihnya terpaksa mengundur diri dan meminjamkan aku kemera dia dengan aku berjanji akan menjaga kamera dia sebaik-baik yang aku 'mampu'.

Aku sebenarnya risau jugak bila pakai barang orang sebab takut rosak pulak nanti. Kalau nasib tak baik, benda ni nak rosak pulak time aku guna, kan teruk aku nak kena ganti.

Pada mulanya aku nak bawak dive casing underwater tanpa kamera untuk buat test dive, saja nak check takut kalau ada leaking tapi instructor Matahari Divers Dee suruh aku bawak jugak. Dia siap tolong pasangkan equipment kamera tu sebab mamat ni experience underwater videography.

Di pendekkan cerita, aku pun dive la di Sugar Wreck ni dengan diapit dive buddy aku Yoo Yee yang ingat aku ni very 'experiance' diver hahaha

Ko orang tengok la gambar underwater aku ni yang tak semengah mana

 Yoo Yee

Diver

 Jason Chessher

Frida Forslund, Dive Master 

Divers

 Diver

Divers

No comments:

Post a Comment

Popular Posts