Tuesday, November 23, 2010

Cendol

Aku da lama tak ronda-ronda pusing pekan Kajang jalan kaki. Hari ni aku park kereta aku depan bangunan Maybank, setelkan hal aku dengan Maybank, tinggalkan kereta dan terus aku jalan-jalan.
Destinasi pertama aku Metro Kajang. Da lebih dari 3 tahun rasanya aku tak masuk Metro Kajang. Banyak kedai yang da bertukar nama. Nampak sempit pulak aku rasa sebab ruang-ruang kosong dulu da dijadikan kawasan kedai. Utilised segala ruang yang ada.
Lepas puas pusing-pusing, masa nak balik ke kereta- aku nampak kedai gunting yang biasa aku gunting rambut masa aku dari sekolah rendah lagi. Sekarang ni kawan sekolah aku yang da jadi boss/pekerja.
Aku pun masuk la sebab rambut aku ni pun da lebih satu bulan tak bergunting, da serabai da rasanya. Kawan aku ni masih lagi bujang trang tangtang walaupun umur da lebih 40 tahun. Aku pun tanya dia bila dia nak kahwin sebab dia kata dia da ada makwe.
Dia dengan sedih bagitau yang emak dan ayah dia baru je meninggal dunia tahun ni. Tahun depan baru bole kahwin. Tak apa la, janji ko bole kahwin.
Aku masih lagi teringat yang dulu ayah dia selalu yang gunting rambut aku dari sekolah rendah sampai ke sekolah menengah. Cepat betul masa berlalu.
Keluar je dari kedai kawan aku ni, aku nampak kedai cendol.... Aku bole terlupa pasal kedai ni walaupun dulu aku selalu singgah kedai ni.
Hari aku aku order Cendol Kajang dan Rojak. Memang best cendol dia...

Cendol Jalan Mendaling, Kajang

Macam-macam Cendol dan ABC ada dijual

Kedai ni sangat bersih walaupun kedudukan dia berada ditepi jalan

Cendol Kacang

Rojak Biasa

No comments:

Post a Comment

Popular Posts