Monday, November 15, 2010

Tak Rasa Bersalah Ke...? Potong Q

Aku pelik dengan manusia-manusia yang mengaku mereka ni bijak pandai dan termasuk dari golongan manusia yang bertamadun. Di sekolah mereka ini belajar pelajaran sivik dan pelajaran agama diajar pulak tentang dosa dan agama.
Semasa disekolah, mereka dilatih beratur bergilir-gilir semasa assembly dan juga masa nak masuk kelas. Semua dilakukan dengan senang hati tanpa sebarang complaint.
Dalam pelajaran agama pulak, mereka-mereka ini diajar menghormati sesama manusia terutama orang tua, jangan mengambil hak orang lain sebab ini sudah dikira mencuri (mencuri adalah berdosa pada mereka yang masih tidak tahu).
Sekarang ni aku tengok manusia-manusia yang kurang pandai memotong Q ikut suka hati dia saja. Mereka-mereka ni tak kira la samada lelaki/perempuan, yang tua @ muda, tidak mengira bangsa- mereka-mereka ni dengan selamba akan memotong Q dengan rasa tidak bersalah.
Aku nak bagitau manusia-manusia ni yang kamu semua ni berdosa dari segi agama Islan terutama yang memakai serban/kopiah/tudung (yang melambangkan beragama Islam). Sebab apa aku kata kau orang ni berdosa-
- mencuri masa pada mereka yang beratur dengan sabar. Disebabkan kau yang memotong Q, orang yang beratur akan bertambah lambat sebab kena memperlahan kereta untuk bagi kau mencelah.
- mencuri hak orang lain yang beratur. Hak kau sepatutnya dibelakang orang yang beratur.
- berdoasa menyakitakan hati dan tidak merhormati orang-orang yang sabar beratur.
-bagi mereka yang berpakaian seolah-olah mereka adalah penganut agama Islam benar/betul dengan berserban/kopiah/tudung tapi masih melakukan perbuatan terkutuk ini- kau orang telah memalukan agama Islam pada bangsa lain.

Papan tanya dengan terang-terang bertanya pada manusia-manusia bodoh dan kurang ajar ni!!!



No comments:

Post a Comment

Popular Posts